Acnetherapie

Bent u opzoek naar een professionele huidtherapiepraktijk? Zowel cosmetische als medische huidbehandelingen.

✓ Bel ons op 020-6163509
✓ Mail ons naar info@kristalskinclinic.nl
✓ Telefonisch bereikbaar van 08.30 tot 17.00

Acnetherapie

Iedereen heeft wel eens in meer of mindere mate last of in het verleden last gehad van acne. Acne wordt vaak ervaren als zeer hinderlijk en cosmetisch storend. In een enkel geval kan acne zelfs leiden tot langdurige somberheid. Acne wordt veroorzaakt door een ontsteking van de talgklieren in de huid. Er ontstaan rode bultjes, puistjes en onderhuidse ontstekingen. Er zijn verschillende vormen en stadia waarin acne zich kan presenteren. Wanneer de acne weer in een wat rustigere fase komt, wordt vaak duidelijk dat er ontsierende littekens en pigmentvlekken zijn achtergebleven. Voor zowel de actieve acne als voor de littekens die ten gevolge van de acne kunnen ontstaan kunnen de huidtherapeuten van Kristal Skin & Laser Clinic iets voor u betekenen. Tijdens een intakegesprek zal informatie worden gegeven over acne en over de mogelijke behandelingen. Aansluitend zal een behandel- plan voor u worden opgesteld.

Indicaties

• Acne vulgaris
    Acne vulgaris is meest voorkomende vorm van acne. Het kan op het gelaat, rug en borst voorkomen. In de puberteit wordt het veelal gezien, maar het kan ook op oudere leeftijd nog ontstaan. Vaak zijn er comedonen (mee-eters) en papels (rode bultjes) en pustels aanwezig. Het wordt veroorzaakt door ontstekingen van de talgklieren in de huid, door bijvoorbeeld invloed van hormonen.
  • Acne conglobata
    Acne conglobata is een zwaardere vorm van acne waarbij de talgproductie zeer verhoogd is en veel ontstekingen en cysten (onderhuidse ontstekingen) aanwezig zijn. Deze vorm kan erg pijnlijk zijn. Het komt vooral voor tijdens de puberteit bij voornamelijk jonge mannen, maar het kan ook op latere leeftijd ontstaan. Doordat deze vorm van acne veel ontstekingen veroorzaakt blijven er vaak duidelijke littekens achter. Goede behandeling hiervan is daarom erg belangrijk.
  • Acne rosacea
    Bij acne rosacea is de huid zichtbaar rood, gevoelig en snel geïrriteerd. Ook zijn er vaak kleine vaatjes zichtbaar. De roodheid wordt veroorzaakt door een chronische ontstekingsreactie in de huid. Vaak gaat dit gepaard met kleine puistjes in het gelaat. Het komt vooral voor bij vrouwen tussen de 30 en de 60 jaar, maar het kan ook bij mannen voorkomen.

De behandeling

De acne behandeling bestaat uit de huid reinigen, scrubben om dode huidcellen oppervlakkig te verwijderen en een dieptereiniging. Het is belangrijk dat comedonen, pustels, papels op een steriele manier worden verwijderd. Tijdens de oppervlakkige reiniging worden passende producten gebruikt van bijvoorbeeld Dermasence en Meditopics.

Gedurende de dieptereiniging zullen de aanwezige comedonen (mee-eters) en ontstekingen met behulp van een klein naaldje geledigd van talg en/of pus. De behandeling wordt afgesloten met een passend masker en een passende dagverzorging en SPF.

De behandeling wordt vaak gecombineerd met Chemische peelings. Maar kan gecombineerd worden met Carbon laser peeling, Microdermabrasie, Microneedling of Laser/IPL. Naast de acne behandelingen zijn huidverzorgingsproducten essentieel voor het optimaleren van het behandelresultaat. Naast het opgestelde behandelplan wordt op maat producten geadviseerd.

Het aantal nodige behandelingen verschilt per huid en per gradatie. Gemiddeld adviseren wij 4-6 behandelingen met een tussenpoos van 2-3 weken. Vaak is het na een behandeltraject wel belangrijk om de huid te blijven onderhouden.

Waarom Kristal Skin & Laser Clinic?

Benieuwd waarom Kristal Skin & Laser Clinic u het beste kan helpen? Onze huidtherapeuten hebben ruime ervaring en beschikken over de juiste kennis zodat we elk huidtype op een veilige manier kunnen behandelen.

Ruime kennis en ervaring

Wij werken uitsluitend met ervaren en gediplomeerde huidtherapeuten. Daarnaast zijn onze huidtherapeuten BIG geregistreerd en ingeschreven in het kwaliteitsregister Paramedici.

Grote diversiteit aan huidbehandelingen

U kunt bij ons terecht voor een breed scala aan huidbehandelingen voor zowel medische als cosmetische huidproblemen.

Veel ervaring met de getinte huid

Bij Kristal Skin & Laser Clinic hebben we ruime ervaring en de juiste apparatuur om de getinte huid op een veilige & effectieve manier te kunnen behandelen.

Acnetherapie? Plan vrijblijvend een intakegesprek in met onze huidtherapeuten zodat wij u direct verder kunnen helpen.

Hoe gaan wij te werk?

Voordat we aan de slag gaan met uw behandeling kunt u altijd langskomen voor een intake gesprek. Bekijk hier welke stappen wij samen doorlopen.

1. Afspraak inplannen

Je kunt gemakkelijk zelf een afspraak inplannen voor een intakegesprek via onze website of via het online afsprakensysteem, of u kunt bellen naar 020-6163509

2. Intake gesprek

Tijdens het intakegesprek bekijken we uw situatie en uw huid, bespreken we de behandelmogelijkheden, geven we u informatie over de desbetreffende behandeling en kunt u natuurlijk al uw vragen stellen. Ook kan er gekozen worden om tijdens dit eerste gesprek een huidscan te maken met de Observ, dit hangt ervan af om wat voor een huidprobleem het gaat. We stellen voor u een persoonlijk behandelplan op en geven we u alvast een prijsindicatie.

3. Behandeling

Wanneer de behandeling wensbaar is kunnen we aan de slag gaan met de eerste behandeling. U kunt van te voren nog al uw vragen stellen en we vertellen u nogmaals wat u van de behandeling kunt verwachten en hoe de behandeling in zijn werking gaat. Daarna kan de behandeling van start gaan.

Heeft u een vraag?

Neem vrijblijvend contact met ons op, dan helpen we u graag verder. U kunt ons bereiken door te bellen naar 020-6163509 of een mail te sturen naar info@kristalskinclinic.nl. Wij komen dan zo snel mogelijk bij u terug om al uw vragen te beantwoorden.

"Wij zijn allemaal enorm geïnteresseerd in alles wat met de huid te maken heeft en wij willen graag iedereen helpen om zich helemaal zelfverzekerd te kunnen voelen in zijn of haar eigen huid."

Maryam Rahmatian

Huid- en oedeemtherapeut/ eigenaresse, Kristal Skin & Laser Clinic

Acnetherapie?

Meer weten over de mogelijkheden? Wij helpen u graag verder tijdens een intake gesprek. Plan een afspraak in zodat onze huidtherapeuten u kunnen voorzien van het beste advies